با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ آموزش ساخت جعبه کادو با دور ریختنی ها ، کاموا و جعبه کبریت
زیارت عاشورا

 

کاردستی با دور ریختنی ها

با دوخت یک قلب کاموایی روی دور ریختنی هایی مثل جعبه کبریت، می توانید یک کاردستی خلاقانه و زیبا درست کنید که به عنوان جعبه هدیه، نشان دهنده سلیقه شماست

 

به دلیل استفاده از سوزن برای دوخت طرح قلب، این کاردستی مناسب نوجوانان و بزرگسالان است و برای کودکان می توانید از تکنیک کلاژ و چسباندن یک طرح تزیینی روی جعبه استفاده کنید

مواد لازم برای ساخت کاردستی جعبه هدیه 

جعبه کبریت

سورن خیاطی – ترجیحا کوتاه باشد

کاموا به رنگ قرمز

کاغذ شطرنجی

آموزش تصویری طرز ساخت جعبه کادو با مواد دور ریختنیها

ساخت جعبه کادو

طرز ساخت جعبه کادو با دور ریختنی ها

روش دوخت طرح قلب روی جعبه، مشابه شماره دوزی است ، در اولین مرحله از ساخت این کاردستی خلاقانه و ساده، باید محل دوخت را مشخص کنید.

برای این کار، ابتدا کاغذ شطرنجی را روی جعبه کبریت قرار داده و مطابق طرح زیر، نقش قلب را با استفاده از سوزن سوراخ کنید

سپس شروع به دوخت طرح های ضربدری مانند تصویر زیر کنید تا نقش قلب کامل شود.

از این کاردستی بازیافتی زیبا، می توانید به عنوان جعبه هدیه برای کادو دادن لوازم کوچک می توانید استفاده کنید.

ساخت کاردستی خلاقانه جعبه هدیه با مواد دور ریز

ساخت جعبه کادو



تاريخ : دو شنبه 28 دی 1394برچسب:, | 13:54 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

پیش از این چه کسی فکر می‌کرد بتوانید بر اساس طول انگشتان دست‌تان، خودتان را بیش‌تر بشناسید؟
در شکل زیر، سه دست مختلف می‌بینید که با حروف انگلیسی B،A و C نشان داده شده‌اند. در هر یک از این سه دست، طول انگشتان انگشتری، وسط و اشاره با هم متفاوت هستند (یا بعضا برابر نیز هستند).

شخصیت‌تان

دست چپ‌تان را بالا بگیرید و ببینید کدام‌یک از این دست‌ها بیش‌تر شبیه دستان شما است، و از روی آن شخصیت‌تان بشناسید.
A ) شخصیت جذاب ولی واقع‌بین و عمل‌گرا
این شخصیت من است! آدم‌هایی که انگشت انگشتری‌شان از انگشت اشاره‌شان بلندتر است، بدون مبالغه، جذاب و اغواکننده هستند. افرادی از این دست به راحتی در هر شرایطی می‌توانند دیگران را با حرف‌های‌شان قانع کنند. به علاوه، آنها پرخاش‌گر و در حل مشکلات جزء بهترین‌ها هستند. آنها به شکل باورنکردنی مهربان هستند و اغلب می‌توانند دانشمند، مهندس و سرباز باشند؛ و استاد حل جدول کلمات متقاطع نیز هستند.
B ) با اعتماد به نفس و آچار فرانسه
آدم‌هایی که انگشتر انگشتری‌شان از انگشت اشاره‌شان کوتاه‌تر است، با اعتماد به نفس و آچار فرانسه هستند. آنها عاشق تنهایی هستند تا بتوانند کارهای مورد نیازشان را به صورت کامل انجام دهند، البته این عشق به تنهایی لزوما به معنی درون‌گرا بودن‌شان نیست. آنها به شدت هدف‌محور هستند و دوست ندارند کسی مزاحم‌شان شود. آنها از آن‌چه هستند راضی‌اند ولی اغلب تشنه‌ی بیش‌تر از این‌ها نیز هستند.
C ) طرفدار صلح
این دسته از افراد عاشق صلح هستند و از بروز هرگونه اختلاف و کشمکشی جلوگیری می‌کنند. آدم‌هایی که طول انگشتان انگشتری و اشاره‌شان با هم برابر است، زندگی سازمان‌یافته‌ای دارند و هیچ چیز را به اندازه‌ی داشتن روابط مثبت با دیگران دوست ندارند. آنها به ارتباطات‌شان وفادار، حساس و دوستان مهربانی هستند، ولی مواظب باشید: این افراد دارای هسته‌ی آتشینی هستند که نباید در فعالیت‌های روزانه‌ی عادی آن را سرکوب کنند، که اگر آزاد شود می‌تواند بسیار خطرناک باشد. آنها طرفدار صلح هستند، ولی لطفا در تضاد با منافع‌شان قرار نگیرید.
منبع: مجله بازده



تاريخ : پنج شنبه 24 دی 1394برچسب:, | 7:29 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

Username:TRIAL-0157307014

Password:24fnmnb6e5

A37T-XRP6-B22P-SCJK-PEGJ

 

Username:TRIAL-0157306980

Password:9fmrefje7v

 

Username:TRIAL-0157306936

Password:rkr885dc2c

 

Username:TRIAL-0157207501

Password:e4pmab67ct

 

Username:TRIAL-0157207479

Password:fdrjuj88ru

 

Username:TRIAL-0157205661

Password:tnm8aem85b

 

Username:TRIAL-0157307014

Password:24fnmnb6e5

 

Username:TRIAL-0157306980

Password:9fmrefje7v

 

Username:TRIAL-0157306936

Password:rkr885dc2c

 

Username:TRIAL-0157207501

Password:e4pmab67ct

 

Username:TRIAL-0157207479

Password:fdrjuj88ru

 

Username:TRIAL-0157205661

Password:tnm8aem85b



تاريخ : پنج شنبه 17 دی 1394برچسب:, | 18:17 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

۱۰روستای جذاب و ناشناخته ایران را که یک فرصت گردشگری بکر محسوب می شوند را در این گزارش بخوانید.
به گزارش جام جم ، آنجا اگر کمی سر کیسه را شکل کنید و یک جفت گیوه مرغوب هجیجی بخرید، کفش‌هایتان دیگر هرگز لنگه‌ به لنگه نمی‌شوند چون گیوه لنگه راست و چپ ندارد و یکی از اصلی‌ترین مکان‌های تولیدش، روستای هجیج از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است. 
کرمانشاه - هجیج

که برخی آن را با «ح جیمی» می‌نویسند و می‌گویند به معنای دره سرسبز و عمیق است ـ روستایی است که همه خانه‌هایشان از سنگ هستند و حتی یک آجر در آنها به کار نرفته است.
      در یکی از وب‌نوشته‌ها درباره هجیج، قصه‌ای هست که می‌گوید، پانصد سال پیش در هجیج، آسمان خسیس شد و خشکسالی بیداد کرد. اهالی روستا سراغ مردی متدین که نسبش به امام موسی کاظم(ع) می‌رسید، رفتند تا برای باریدن باران، دعا کند. مرد دعا کرد و چشمه‌ای پر آب، دل خاک را شکافت و مرد از همان وقت، صاحب احترامی ویژه میان مردم شد و حتی پس از مرگش، بقعه‌ای به یادش ساختند به نام «بقعه سیدعبدالله» یا «بقعه کوسه هجیج». 
کسی نمی‌داند این ماجرا درباره روستای هجیج و بقعه سیدعبدالله در کنار رودخانه سیروان، راست است یا تنها قصه‌ای ساده است برای سنگین شدن پلک‌های بچه‌های هجیجی، وقت خواب. مهم این است که اهالی هجیج، اهل تسنن هستند، اما به امامزاده‌شان احترام می‌گذارند واین بقعه از پنج قرن پیش تاکنون سرپا بوده است و زیارتگاه دوستدارانش. 


     /


چند کار واجب است که به محض رسیدن به هجیج باید انجام دهید، نخست این که دست‌کم یک جفت گیوه مرغوب بخرید، چون پیشه بیشتر هجیجی‌ها، دوختن همین گیوه‌های فوق‌العاده است، دوم به چراگاه‌های خوش‌منظره «پیاز دول میشا» و «گاول» و‌ آبشار بل در نزدیکی روستا که آب معدنی شفابخش دارد، سری بزنید و سوم اگر فرصت کردید از یکی از قدیم‌های ده بپرسید چرا هجیجی‌ها قاب‌های در و پنجره همه خانه‌های روستا را آبی آسمانی می‌کنند؟

گیلان ـ قلعه رودخان
حتی از دیدن عکس‌ روستای قلعه رودخان از توابع بخش مرکزی شهرستان فومن در استان گیلان هم لذت می‌برید و دلتان تازه می‌شود تا چه رسد به این‌که آنجا باشید و در هوای خنک و مطبوعش نفس عمیق بکشید و صدای هوش گیاهان به گوشتان برسد و بوی سبزه مرطوب جنگل را حس کنید و به آواز پرندگان گوش کنید که در اعماق آن سبزی یکدست می‌خوانند.


 
       /


طوری نمی‌شود، هیچ‌کس نمی‌فهمد، فقط چند لحظه موتور خیالپردازی‌تان را روشن کنید و خودتان را به ما بسپرید تا پیشنهادمان را برای شما توصیف کنیم. آماده‌اید؟ 
امروز صبح شما از طرف فومن راه افتاده‌اید و از روستای حیدرکلات گذشته‌اید، در پارک جنگلی قلعه‌رودخان هستید و از روی پل چوبی رودخانه رد شده‌اید و آن ترس عمیق و خواستنی از جریان تند آب خنک رودخانه زیر پایتان را تجربه کرده‌اید.


 
        / 


از همین جا، همین سنگفرش زیر پایتان، دالان بهشت آغاز می‌شود؛ دالانی سبز که سرشاخه‌های درهم‌پیچیده درختان، آن را برای شما آذین بسته‌اند. بگذارید آن سبز دلاویز چشم‌هایتان را بنوازد، بگذارید ریه‌هایتان از نفس گیاهان انباشه شود و قدم تند کنید تا به پله‌های قلعه رودخان، باشکوه‌ترین دژ نظامی استان گیلان، برسید. پله‌ها زیادند و شاید هم به همین دلیل به آن قلعه هزار پله گفته‌اند، اما مطمئن باشید طبیعت اطراف و قلعه عظیم و خزه‌بسته بالای تپه، چنان افسونتان می‌کند که مثل مسخ‌شده‌ها، پله‌ها را با سرعت بالا می‌روید و خستگی را از یاد می‌برید. 
خب، حالا خیالپردازی را تمام کنید و تنها به یک پرسش ما پاسخ دهید؛ چرا وقتی از نعمت زنده بودن برخوردارید و خبر دارید این همه زیبایی در جایی از کشور، انتظارتان را می‌کشد، در خانه نشسته‌اید و ترجیح می‌دهید در رویا سیر کنید؟ مگر تا قلعه رودخان چقدر راه است؟!
آذربایجان غربی ـ سهولان
حتی اگر هیچ‌یک از آن قلعه‌ها و مساجد قدیمی، دور و بر روستای سهولان، از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی نبود، حتی اگر آن چشمه‌های خروشان و باغ‌های میوه پربار، روستا را احاطه نکرده بودند، وسوسه سوار شدن بر قایقی پارویی و گردش در دالان‌های تو در توی غار معروف این روستا، حتما می‌توانست هر گردشگری را به آنجا بکشاند؛ وسوسه دیدن قندیل‌هایی که گاهی خوشه انگور شده‌اند، گاه پروانه، گاهی پای فیل، گاهی توت فرهنگی، گاه عروس دریایی و ... . 


      /


کردها می‌گویند سهولان به زبان آنها به معنای یخبندان است که احتمالا دلیل گذاشتن این نام بر روستای چهارصد ساله سهولان، آب و هوای سرد آن است که اگر شما این پیشنهاد را بپذیرید و به آنجا بروید، به خوبی تجربه‌اش می‌کنید. 
وقتی مسافر دنیای اسرارآمیز غار سهولان شدید، چه در دالان‌های تو در توی بخش خشک آن پرسه می‌زدید، چه سوار قایق در حوضچه‌هایش شدید، به یاد داشته باشید به کبوترها و آرامششان احترام بگذارید، چون آنها ساکنان اصلی سهولان به شمار می‌روند و در نقاط گوناگونش لانه ساخته‌اند، به همین خاطر هم اهالی به این غار «کوته‌کوتر» یا «لانه کبوتر» گفته‌اند! 
برای سفر به روستای سهولان، باید آنقدر در جاده بوکان مهاباد برانید تا به فرعی برسید که به روستای عیسی کندی می‌رسد و همین جاده را اگر ادامه دهید، سهولان در انتظار شماست.
تهران ـ کر کبود
برخی از پدربزرگ‌های آنها می‌گویند که از پدربزرگ‌هایشان شنیده‌اند و پدربزرگ‌هایشان از پدربزرگ‌هایشان نقل کرده‌اند و پدربزرگ بزرگ‌های آن پدربزرگ‌ها تعریف کرده‌اند که ... به هر حال مهم نیست دقیقا چه کسی گفته است، مهم این است که برخی بر این باورند که شاید نام روستای کر کبود از نام دو اسب که «کهر» و «کبود» صدایشان می‌کرده‌اند، گرفته شده است. 
هر کس در دیدار از کر کبود از توابع بخش طالقان ساوجبلاغ در استان تهران درباره این‌که مهمترین جاذبه گردشگری روستا کدام است، نظری دارد، اما از نظر ما، زیباترین اجزای روستا، معماری سنتی خانه‌های آن، درخت‌های تنومند کهنسالش با سایه‌های پربرکت و کوچه‌های خاکی و شیبداری است که دیوانه‌وار پیچ و تاب می‌خورند، پله می‌شوند، حیاط می‌شوند، یا به دل کوه می‌زنند و به آبشار کر در هفتصد متری شمال شرقی روستا یا یخچال‌های طبیعی آن در شمالش می‌رسند. 


     /


آبشار کر سی تا پنجاه متر ارتفاع دارد و صدای ریزش آبش آنقدر بلند است که با نیم ساعت گوش کردن به آن تا پایان روز در خواب و بیداری زمزمه‌اش در گوش‌هایتان تکرار می‌شود. 
روستای کر کبود که به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه، آب و هوایی دلپذیر دارد، از مسیر اتوبان کرج ـ قزوین و از راه شهرستان طالقان قابل دسترسی است. فراموش نکنید شما به روستایی دعوت شده‌اید که حدود ۱۱۰۰ سال قدمت دارد با دو امامزاده به نام‌های امامزاده زید ابراهیم و امامزاده شاه محمد حنفیه و البته آرامگاه ملا یغمایی کر کبودی هم در قبرستان تاریخی روستا واقع شده است. 
امامزاده زید ابراهیم در مرکز روستاست و نسبش بنا به گفته‌های اهالی، به امام موسی کاظم(ع) می‌رسد، اما آرامگاه امامزاده شاه محمد حنفیه در ارتفاعات شمال شرقی روستا معروف به کوه عقیق قرار دارد، علاوه بر همه اینها، روستا حمامی تاریخی هم دارد که متعلق به دوره قاجار است.
چهارمحال و بختیاری ـ آتشگاه
ممکن است از ما بپرسید چرا از استان چهارمحال و بختیاری که سرزمین لاله‌های واژگون است، روستای آتشگاه از توابع بخش مرکزی لردگان در استان چهارمحال و بختیاری را انتخاب کرده‌ایم که کمتر لاله وحشی دارد که به شما پاسخ می‌دهیم، اولا لاله‌ها معمولا در اردیبهشت باز می‌شوند و در فروردین هنوز باز نشده‌اند و ثانیا شک نکنید طبیعت آتشگاه هم آنقدر بکر و دست‌نخورده است که از سفر به آن پشیمان نمی‌شوید. 
قدمت این روستا به دوره قاجار برمی‌گردد؛ همان زمانی که عشایر بختیاری آن را به عنوان یکی از ییلاق‌های خود پسندیدند و چادرهایشان را در مجاورت آبشارهای زیبای آن که در مساحتی سه کیلومتری گسترده شده‌اند، برپا کردند.


 
       / 


طبیعت در تبدیل آتشگاه به یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری نقش اساسی داشته است. درختان کهنسال بلوط و گردو و بنه در سراسر دره تنگی که روستا در آن واقع شده، کوه‌های شورم جلا و دریک در جنوب و شمال روستا و حتی جنس آهکی آنها که سبب به وجود آوردن غارها و آبشارهای متعدد در منطقه شده، همگی از جاذبه‌های بی‌نظیر این منطقه به شمار می‌روند.
اگر خواستید از آتشگاه سوغاتی بخرید، از اهالی سراغ گیاهان معطر و دارویی یا شیر و پنیر و ماست و دوغ محلی یا گلیم‌های ساده و بادوامشان را بگیرید. برای سفر به این روستا، باید به شهرستان لردگان بروید و از آنجا دو جاده هست که شما را به آتشگاه می‌رساند، اولی که طولانی‌تر است جاده‌ای است که از روستاهای منجر موثی و کیهان و چله‌گاه و کلار و چمن‌بید و دره نامدار و قلعه سوخته و باغ کاج و ده کهنه می‌گذرد و جاده دوم که کوتاه‌تر است، از لردگان و میلاس و سردشت و آبزا و دلی رد می‌شود و به آتشگاه می‌رسد.
خراسان شمالی ـ درکش
چند بار نام روستای درکش از توابع بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان به گوشتان خورده است؟ آیا دوست دارید مهمان کردهای کرمانجی در خراسان شمالی شوید؟ تا حالا پیش آمده به آوازهای محزون آنان، وقتی با دو تار همراه می‌شود، گوش دهید؟ تا به حال دوتارنوازی کرمانجی‌ها را دیده‌اید؟ از مهمان‌نوازی‌ و غیرتمندی‌شان شنیده‌اید؟ وصف رسوم و سنت‌هایشان در عزا و جشن و ... چطور؟ اگر راجع به همه اینها کنجکاوید، به روستای درکش بروید که مردمش بیشتر کردهای کرمانجی‌اند.
درکش روستای خوش آب و هوا و کوهستانی است که چشمه‌های فراوانی در اطرافش جریان دارند و یافته‌های باستان‌شناسی در حوالی برج تاریخی سبزعلی‌خان قراچورلو و تپه‌های اطرافش، نشان می‌دهند این روستا عمری دویست ساله دارد. 
از زیباترین جاذبه‌های طبیعی روستای درکش، می‌توان به مراتع وسیع و سبز اطراف روستا، حواشی رودخانه زومار و دره کنداب در جنوب آن اشاره کرد، اما آنچه دوستداران طبیعت را به درکش می‌کشاند، جنگل زیبا و انبوه بلوط در نزدیکی آن است که تنها جنگل بلوط شرق کشور به شمار می‌رود.
یک نکته دیگر هم درباره درکش هست که بد نیست آن را بدانید. این روستا بنا بر نظر گیاه‌شناسان، گنجینه‌ای کم‌نظیر از گیاهان دارویی است، به گونه‌ای که چند سال پیش، یکی از این کارشناسان گفته بود، ۳۸۰ گونه گیاه دارویی در روستای درکش شناسایی شده است که ۷۹ گونه از آنها بسیار ارزشمند هستند. 
او برای نمونه از بابونه بجنورد به عنوان گیاهی منحصر به فرد در درمان بیماری‌های گوارشی نام برده بود که در حوالی این روستا می‌روید. برای سفر به درکش از بجنورد به سمت آشخانه حرکت کنید و همین که روستای کلاته زمان صوفی را پشت سر گذاشتید، نرسیده به جوزک، جاده‌ای فرعی شما را به روستا می‌رساند.
سیستان و بلوچستان ـ تیس
آنجا روی یکی از آن صخره‌های آهکی بلند که هنوز از پسمانده آفتاب ظهر گرمند، گوشه‌ای دنج و خلوت پیدا می‌کنی و می‌نشینی و خورشید را نگاه می‌کنی که سرخ و لرزان و بی هیچ تقلایی در دریا غرق می‌شود و به صدای موج‌هایی گوش می‌کنی که آرام و منظم بر تن صخره‌ها می‌کوبند و اگر حوصله داشتی به بلوچ‌های سپیدپوشی که با دست پر از دریا برمی‌گردند، «خداقوت» می‌گویی، اما همه این توصیف‌ها حتی گوشه‌ای از زیبایی‌های روستای ساحلی تیس، از توابع بخش مرکزی شهرستان چابهار در سیستان‌وبلوچستان نمی‌شوند و حتما پیشینیان ما هم این را فهمیده‌اند که از ۲۵۰۰ سال پیش در تیس ساکن شده‌اند و به آن گاهی بندر تیزیا گفته‌اند و گاهی تیز و گاهی تسی. 


     /


تیس، سه قلعه باستانی مهم دارد؛ اولی قلعه تیس است که سبک معماری‌اش نشان می‌دهد، به دوره سلجوقی تعلق دارد، دومین قلعه، «پیروز گت» نام دارد که به غیر کوهنوردها پیشنهاد نمی‌کنیم از داخلش بازدید کنند، چون راه ورود به آن سخت و خطرناک است، قلعه سوم، «بلوچ گت» است که بالای کوه قرار گرفته و دو مقبره هرمی کوچک هم در آن ساخته شده است. 
انتخاب سفر به تیس ـ که از طرف نیک‌شهر و جاده چابهار ـ کنارک جاده‌ای آسفالته دارد ـ با خودتان است، اما فقط این هشدار را بشنوید که اگر به تیس نروید، نه مقابر جنانی گچ را (که به باور اهالی، محل سکونت جن‌ها بوده) می‌بینید، نه پیل‌بند را، نه سدهای تیس را، نه غارهای بان مسیتی و نقاشی‌های عجیب و غریب داخلشان را، نه چاه باستانی تیس کوپان را و نه حتی گورهای مرموز تپه نهادی را. حالا تصمیمتان چیست؟ چمدان ها را می‌بندید یا نه؟
فارس ـ سرمشهد
آنجا شما شاهدان جنگی تقریبا تمام شده‌اید؛ پیکاری میان بهرام دوم، پنجمین پادشاه ساسانی با شیری شرزه. بهرام خنجرش را در سینه شیر فرو کرده و شیری دیگر هم پیشتر به دست او کشته شده و بر خاک افتاده است. پشت سر شهریان چند تن از اعضای خانواده‌‌اش در کنار کرتیر (موبد موبدان) ایستاده‌اند که ظاهرا بهرام در دفاع از آنها با شیرها جنگیده است. درست بالای سر بهرام و خانواده‌اش هم کتیبه‌ای نصب شده که یکی از چهار کتیبه موبد موبدان آن زمان و بزرگترین کتیبه عهد ساسانی روستای سرمشهد، از توابع بخش جره و بالده‌ شهرستان کازرون در استان فارس که جاده‌های رسیدن به آن چه از طرف برازجان و چه از طرف کازرون، آسفالته و مناسب است. 


          /


متون قدیمی نشان می‌دهد روزگاری این منطقه مورد توجه پادشاهان هخامنشی و ساسانی بوده است و در آن بناهای گوناگونی ساخته‌اند که بقایای آنها هنوز در اطراف سرمشهد دیده می‌شود و از آن جمله می‌توان به تپه باستانی تل نقاره‌‌خانه،‌ آتشکده، تل خاموش، قنات سرمشهد، تل خندق و کاروانسرای کوشک اشاره کرد. در شش کیلومتری شمال شرقی روستا هم‌، باستان‌شناسان شهری کهن به نام «قندجان» را از دل خاک بیرون آورده‌اند که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.
کردستان ـ پالنگان
واقعا عجیب نیست که هنوز هم وقتی می‌پرسی: «کدام روستای ایران معماری پلکانی دارد؟» همه بلافاصله می‌گویند: «ماسوله»!. فکر می‌کنید چند نفر در پاسخ به این پرسش، از روستای پالنگان از توابع بخش مرکزی شهرستان کامیاران استان کردستان، یادی می‌کنند؟ فکر می‌کنید چند نفر می‌دانند این روستا گوشه‌ای از بهشت است؟ چند نفر خبر دارند در ده کیلومتری شمال غرب این روستا در رشته کوه‌های «گواز»، چشمه‌های داغ آب معدنی شفابخشی از دل کوه، بیرون می‌جوشند که از فراوانی ترکیبات گوگردی و آ‌هنی، شیری‌رنگ شده‌اند؟ چند نفر وصف قلعه عظیم و اسرارآمیز این روستا را شنیده‌اند؟ خیلی کم! خیلی خیلی کم! و به همین دلیل است که برخی ترجیح می‌دهند امسال هم راهی ماسوله شوند و بیشتر وقت تعطیلاتشان را در ترافیک جاده روستا بگذرانند و در انبوه جمعیت، فرصت خلوت کردن با طبیعت را از دست بدهند تا ما روزنامه‌نگارها در پایان تعطیلات با تأسف گزارش کنیم: «ماسوله گنجایش این همه گردشگر ورودی را ندارد! به بقیه ایران هم سری بزنید!». 


      /


اما شما که این مطلب را خوانده‌اید امسال پالنگان را انتخاب کنید، چون پالنگان، خلوت، خوش آب و هوا، پر از چشمه‌ها و رودهای خروشان و طبیعتی دست نخورده است با کردهای مهربانی که به اورامی سخن می‌گویند و وقتی دلتنگ می‌شوند با صدایی محزون سیاه چمانه می‌خوانند یا چپله یا گریان، اما اگر شاد باشند آن وقت باید ببینید با دو دستمال رنگی و یک دهل، چگونه هنرنمایی می‌کنند. وقت رفتن فراموش نکنید از پالنگانی‌های شریف، کشک و گیوه بخرید به رسم سوغات و اگر تعارفتان کردند به خوردن ولوشه یا غازینه یا شلمین، رد نکنید چون غذاهای کردی واقعا لذیذند! 
پالنگان از راه شهرهای کامیاران و پاوه و سروآباد و سنندج قابل دسترسی است. پس بهانه نگیرید که چون دقیقا نمی‌دانید کجاست آن را برای سفر انتخاب نمی‌کنید.
کرمان ـ سیرچ
همین ابتدا باید اعتراف کنیم ما هم پیشتر مثل خیلی از خوانندگان این مطلب، خیال می‌کردیم کرمان استانی گرم و خشک و بی آب و علف است، اما شما هم باید مثل ما روستاهای طرز، لاله‌زار، میمند، هرزا و ... را ببینید تا باور کنید کرمان یک بهشت کوچک و دوست‌داشتنی است که کمتر کسی از همه جاذبه‌هایش خبر دارد.
سخت است از بین روستاهای دیدنی کرمان، یکی را انتخاب کنیم، اما وقتی پای اجبار به میان می‌آید، ما به هزار و یک دلیل، روستای سیرچ از توابع بخش شهداد را برای معرفی می‌پسندیم. می‌پرسید کدام دلایل؟ اول این‌که سیرچ، زادگاه هوشنگ مرادی کرمانی، خالق «قصه‌های مجید» است، دوم آن‌که روستای ما، سروی تاریخی دارد که سیرچی‌ها می‌گویند دوهزار سال از خدا عمر گرفته است. سوم روستای پیشنهادی ما در مجاورت کویر واقع شده، اما در آن پیست اسکی زمستانی ساخته‌اند چون آب و هوایش با خلق و خوی کویر هیچ همخوانی ندارد و خنک و کوهستانی است که همین تضاد موجب شگفتی‌تان خواهد شد. چهارم این‌که در نزدیکی سیرچ، رودخانه‌ای باصفا و کوهی بلند و مناسب برای کوهنوردی وجود دارد. پنجم آن ‌که سیرچ چشمه‌های آب گرمی دارد که کرمانی‌ها، آنها را برای آب‌درمانی مناسب‌سازی کرده‌اند تا از گردشگران استقبالی درخور داشته باشند. و ششم با سفر به سیرچ می‌توانید کره و روغن نباتی مرغوب، خشکبار، قالیچه‌های کوچک و حصیربافته‌های تزئینی سوغاتی بخرید و ... . 
ما شش دلیل از هزار و یک دلیل سفر به سیرچ را گفتیم، حالا نوبت شماست که از طریق جاده‌های آسفالته شهرهای کرمان یا شهداد، راهی سیرچ شوید تا شاید ۹۹۵ دلیل دیگر را هم پیدا کردید.



تاريخ : شنبه 12 دی 1394برچسب:, | 7:12 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

تصاویر: دریاچه سیبری شکافته شد

تصاوبری که مشاهده می‌کنید مربوط به دریاچه بایکال سیبری است.

به گزارش مشرق ، شکافی که در سطح یخ زده دریاچه ایجاد شده در کنار انعکاس طلوع آفتاب روی این سطح یخ زده، چشم‌اندازی منحصر به فرد ایجاد کرده است.

 
/
/


تاريخ : شنبه 12 دی 1394برچسب:, | 7:10 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
آنچه در رگ‌های جیمز هریسون جریان دارد باعث شده تا او این اندازه مشهور و البته محبوب باشد. آقای هریسون اهل استرالیا است و تاکنون بیش از هزار بار خون داده است. لقب وی «مردی با بازوهای طلایی» است و از 60 سال پیش، تقریبا هر هفته خون اهدا کرده است.
 

وبسایت فرادید: در نگاه اول متوجه می‌شویم که «جیمز هریسون» یک آدم کاملا معمولی مانند تمام آدم‌های دیگر است. او عاشق دختر و نوه‌هایش است؛ به جمع کردن تمبر علاقه وافری دارد و برای پیاده روی از خانه‌اش خارج می‌شود. اما او کسی نیست که از روی ظاهر قضاوتش کنیم: جیمز از یک نظر با همه تفاوت دارد.

خون این مرد جان دو میلیون کودک را نجات داده است!

 
به گزارش سی ان ان، آنچه در رگ‌های جیمز هریسون جریان دارد باعث شده تا او این اندازه مشهور و البته محبوب باشد. آقای هریسون اهل استرالیا است و تاکنون بیش از هزار بار خون داده است. لقب وی «مردی با بازوهای طلایی» است و از 60 سال پیش، تقریبا هر هفته خون اهدا کرده است. او به طور خاص پلاسمای خون دست راستش را اهدا می‌کند. دلیل این افدام نیز به عمل جراحی برمی‌گردد که در زمان طفولیت انجام داده است.
 
جیمز هریسون 78 ساله می‌گوید: «در سال 1951 میلادی من یک عمل جراحی در ناحیه سینه انجام دادم و در آن عمل یکی از شش‌هایم برداشته شد. آن موقع 14 سالم بود. پس از عمل، یا شاید چند روز بعد، پدرم در مورد عمل برایم صحبت کرد او گفت که من 13 واحد (لیتر) خون دریافت کرده‌ام و غریبه‌ها جانم را نجات داده‌اند. او خودش هم به من خون اهدا کرده بود. به همین خاطر با خودم گفتم که وقتی کمی بزرگتر شدم، اهدا کننده خون خواهم شد.»
 
مشکلی مهلک

پس از اینکه هریسون برای اولین بار خون اهدا کرد، پزشک‌ها او را خواستند. آن‌ها گفتند که خون جیمز می‌تواند درمان یک مشکل مهلک باشد.
 
جِما فالکن مایر، عضو اهدای خون صلیب سرخ استرالیا، در این رابطه می‌گوید: «تا سال 1967 در استرالیا، سالانه هزاران کودک جانشان را از دست می‌دادند. پزشک‌ها هم هیچ جوابی نداشتند. خیلی دردناک بود. جنین‌های زیادی سقط شدند و برخی از نوزادان با مشکلات مغزی به دنیا می‌آمدند.
 

خون این مرد جان دو میلیون کودک را نجات داده است!
جیمز هریسون (James Harrison)؛ مردی به بازوهای طلایی


عامل آن نیز بیماری «رِزوس» یا «ار هاش» بود. در این بیماری، خون مادر به سلول‌های جنین حمله می‌کند که در بدترین حالات آن منجر به آسیب مغزی و یا حتی مرگ نوزادان می‌شد.
 
اگر خون مادر ارهاش منفی داشته باشد و جنین در شکمش نیز ارهاش مثبت داشته باشد (از پدر به ارث برده باشد)، احتمال بروز این بیماری وجود دارد. در واقع، اگر مادر به خون ارهاش مثبت در زمان بارداری حساس شده باشد، ممکن است پادتن‌های را تولید کند که سلول‌های خونی بیگانه کودک را از بین ببرد.
 
در دهه 60 میلادی اما مشخص شد که خون جیمز هریسون دارای پادتن‌های عجیبی است. در نتیجه همکاری او با پزشکان، واکسنی به نام «آنتی دی» تولید شد. این واکسن به مادرهایی که خونشان ارهاش منفی داشت تزریق می‌شد تا بدنشان در دوران بارداری، پادتن تولید نکند.
 
فالکن مایر می‌گوید: «استرالیا جزو اولین کشورهایی بود که اهدا کننده‌ای با این پادتن پیدا کرده بود. این یافته در دوران خود انقلابی به پا کرد.»
 
هدیه‌ای ارزنده

خون جیمز هدیه‌ای ارزنده و گرانبها برای مردم استرالیا بوده است. بنا بر گزارش بخش اهدای خون صلیب سرخ استرالیا، او و واکسن آنتی دیِ تولید شده توانستند جان بیش از دو میلیون کودک را نجات دهند: جان دو میلیون نفر فقط با خون یک مرد.
 
فالکن مایر می‌گوید: «هر کیسه خونی ارزشمند است، اما ارزش خون جیمز بیش از این حرف‌ها است. در حقیقت از خون او برای عملیات نجات یافت می‌شود. تمام آنتی دی‌های تولید شده در استرالیا از خون جیمز تهیه شده است. حدود 17 درصد مادران استرالیایی چنین ریسکی را متحمل می‌شوند و به همین خاطر، جیمز جان بسیاری را نجات داد.»

خون این مرد جان دو میلیون کودک را نجات داده است!


یکی از این کودکان ساموئل است که تنها پنج هفته از تولدش گذشته است. کریستی پاستور، مادر ساموئل، از تزریق آنتی دی در زایمان او استفاده کرد. به لطف پادتن‌های خون هریسون که در رگ‌‎های کریستی به جریان درآمد، ساموئل کاملا سالم به دنیا آمد.
 
کریستی پاستور می‌گوید: «پزشک‌ها گفتند که به آن واکسن نیاز داری. مخالفتی نکردم و در مورد آن فکر کردم. من فقط در مورد جیمز و اینکه او چقدر انسان خوبی است فکر کردم. او جان افراد بسیاری را نجات داده و در تولد ساموئل هم مدیون او هستم. از اینکه می‌بینیم جیمز بدون هیچ چشم‌داشتی به کار خود ادامه می‌دهد، واقعا خوشحالم. اگر او نبود، این واکسن‌ها را نداشتیم.»
 
قهرمان ملی

پزشک‌ها هنوز دقیقا نمی‌دانند که چرا بدن جیمز این پادتن‌ها را تولید می‌کنند، اما حدس می‌زنند که احتمالا مربوط به آن عمل در سن 14 سالگی‌اش مربوط می‌شود. او یکی از پنجاه نفری است که خونشان این پادتن را تولید می‌کند و تا امروز در استرالیا شناخته شده‌اند.
 
فالکن مایر می‌گوید: «به نظرم جیمز تکرار نشدنی است. هیچ کسی نمی‌تواند شبیه او باشد، اما به افرادی نیاز داریم که مانند او خدمات ارائه دهند. او در آینده نزدیک دیگر قادر به انجام این کار نیست و ما امیدواریم که کسی جای او را بگیرد.»
 
از جیمز هریسون به عنوان یک قهرمان ملی در استرالیا یاد می‌شود. او تاکنون چندین جایزه را دریافت کرده است. تا امروز او موفق شده بیش از 1000 بار پلاسمای خونش را اهدا کند. با وجود اینکه جیمز از این حیث یکی از رکورد دارها است، او می‌گوید: «هنگام خون دادن، حتی یک بار هم به سوزن آمپول نگاه کرده‌ام؛ به سقف نگاه می‌کنم یا کمی با پرستارها گپ می‌زنم. تا امروز هیچوقت به سوزن آمپول نگاه نکرده‌ام. از دیدن خون کمی هراس دارم و توان تحمل درد آن را هم ندارم.»



تاريخ : دو شنبه 7 دی 1394برچسب:, | 6:56 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مقدمه

Word یک پردازشگر کلمات است که به شما این امکان را می‌دهد که اسناد مختلف مثل، نامه، مقالات، بنر و فکس‌ها و غیره را ایجاد کنید. در این بخش می‌خواهیم   Ribbon و Backstage را توصیف کنیم و اینکه چطور اسناد موجود را مجددا باز کنیم.

شناخت کارآیی برنامه word

Word 2010کمی متفاو‌ت تر از ورژن قبلی Word است. بنابراین اگر قبل هم از این نرم افزار استفاده می‌ کردید، پس باید زمانی صرف کنید تا با این برنامه آشنا شوید نوار ابزار که مشابه با نسخه 2007 این نرم افزار است و هم Ribbon و هم نوار دسترسی سریع دارد. برخلاف نسخهٔ 2007 گزینه‌های Open و Print در قسمت Backstage View قرار دارد که جایگزین گزینه Microsoft Office Button شده است.

 

The Ribbon تب ابزار

سیستم جدید نوار که در Word 2007 تعریف شده برای جایگزین کردن با منوهای قدیمی این نرم افزار است. در این نوار گزینه‌هایی هست که می‌توان کارهای مشابه‌ای را انجام داد.

شامل چندین برگه Tab است که هرکدام به چندین گروه تقسیم می‌شوند و می‌توانید برگه خود را با گزینه‌های محبوب و پرکاربردتان رابسازید. برخی از دسته بندی‌هایی این برگه‌ها هم فلشی کوچک در پایین آن قسمت وجود دارد که نشان می‌دهد گزینه‌های بیشتری هم در آن قسمت وجود دارد.

 



برنامه‌های خاص مثل، Adobe Acrobat Reader هم شاید تب‌های اضافی را به این نوار ابزار‌ها اضافه کند به این تب‌ها Add-ins گفته می‌شود.

 

کوچک کردن Minimize کردن این Ribbons

 


Ribbons طراحی شده است تا کارکردن با نرم افزار برای شما راحت‌ تر شود و به راحتی می‌تواند این نوار در صورت جایگیر بودن Minimize شود.


۱.     در قسمت راست روی گزینهThe Ribbon کلیک کنید تا این پنجره نشان داده شود.

 

 

 


۲.     برای کوچک شدنMinimize دوباره روی آن کلیک کیند.


با کلیک کردن روی تب دوباره این تب نشان داده می‌شود اگرچه، دوباره این تب وقتی به آن احتیاجی ندارید مخفی می‌شود.

 

سفارشی کردن Ribbons

 

با ساختن تب خودتان می‌توانید آن را سفارشی کنید گزینه‌ها همیشه در این دسته جای می‌گیرند و می‌توانید حتی گروهی بسیار وسیع‌ تر را هم ایجاد کنید اگر بخواهید می‌ توانید تب خودتان را هم سازماندهی کنید.

حتی از تب‌های دیگر هم گزینه‌هایی را به این تب اضافه نموده و یک تب سفارشی را بسازید.


۱.     روی نوار ابزار راست کلیک کنید و روی گزینه Customize the ribbons کلیک کنید این صفحه نشان داده می‌شود.

 

 

 



۲.     روی New Tab کلیک کنید و تب جدیدی ایجاد می‌شود با گروهی در کنار آن
۳.     مطمئن شوید که گروه جدید ساخته شده است.
۴.     از سمت چپ گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید بعد گزینه Add را بزنید و اینکه حتی می‌توانید گزینه‌هایی را به این گروه اضافه کنید.
۵.     وقتیکه گزینه‌ها را اضافه کردید حالا روی Ok کلیک کنید.

 

 

 

 

 


اگر این گزینه خودتان را در لیست مشاهده نمی‌کنید، پس روی گزینه  Choose commands from کلیک کنید به پایین پنجره آمده و All commands را انتخاب کنید.

 



 

نمای پیش زمینه به شما این امکان را می‌دهد که چندین گزینه برای ذخیره سازی بازکردن فایل‌های موجود و یا چاپ متن و یا به اشتراک گذاشتن متن شما، این مثل گزینهٔ Office Button menu در 2007 است و یا از File Menu در نسخه‌های قبلی این نرم افزار. اگرچه بجای اینکه فقط یک Menu این یک صفحه کامل است که راه کارکردن را آسان‌ تر کرده است.


رفتن به قسمت Backstage view

۱.  روی تب File کلیک کنید.

 

 

 

 

 


۲.     در سمت چپ این صفحه گزینه‌هایی هست که می‌توانید انتخاب کنید.
۳.     برای رفتن به روی سند دوباره رویRibbon کلیک کنید.


در ادامه می‌بینید که چطور از دیگر موارد در قسمت پیش زمینه استفاده کنید

 

نوار ابزار دسترسی سریع در ورد word

 

نوار ابزار سریع در بالای نوار قرار دارد، و به شما این امکان را می‌دهد که به هر کدام از گزینه‌های خود درهر نواری که باشید دسترسی پیدا کنید. اما حالت تعریف شده آن فقط گزینه‌های ذخیره، بازگشت و تکرار را در خود دارد. می‌توانید دیگر گزینه‌ها را برای راحتی خودتان به این قسمت اضافه کنید.


اضافه کردن گزینه‌ها به این قسمت دسترسی سریع


۱.     بر روی فلش در کنار جعبه دسترسی کلیک کنید.
۲.     بر روی گزینه که می‌خواهید اضافه کنید کلیک نموده و منوی در کنار آن نشان داده می‌شود و حالا‌‌ همان گزینه در نوار دسترسی سریع نشان داده می‌شود.

 

 

 

 

 

خط کش در ورد word

 

خط کش دربالا و قسمت چپ صفحه سند قرار داده شده است. به همین روش می‌توانید متن خود را با خط کش دقیق اندازه گیری کنید. اگر بخواهید می‌توانید خط کش را برای وسیع‌تر شدن دید صفحه حذف کنید.

 

 

 

 

 


مخفی کردن خط کش در ورد word

۱.     روی صفحه بر روی گزینهView Ruler کلیک کنید تا با غلطانیدن آن خط کش محو شود.

۲.     برای نشان دادن خط کش مجددا رویView Ruler کلیک کنید.

 

 




ایجاد کردن و باز کردن سند در ورد word

 


برای ایجاد کردن و بازکردن سند:

 


۱.     روی تب File کلیک کنید که در اینجا صفحه پیش زمینه مشاهده می‌کنید.
۲.     New را انتخاب کنید.
۳.     بر روی گزینه Black document از گزینه‌های موجود کلیک کنید. بطور پیش فرض تعریف شده این گزینه بصورت رنگی مشخص شده است.

 

 

 



۴.     بر روی گزینه ایجاد کلیک کنید بنابراین یک سند خالی در صفحه ظاهر می‌شود.
۵.     برای سرعت داشتن در کار می‌توانید از اسناد پیش فرض هم استفاده کنید که می‌توانید از قسمت New Document pane انتخاب کنید. که بعدا در رابطه با قسمت الگو‌ها صحبت خواهیم کرد.


باز کردن سند موجود


۱.   بر روی برگه File کلیک کنید. به قسمت Backstage view وارد می‌شود.
۲.   Open را انتخاب کنید. پنجره فایل‌های موجود در کامپیو‌تر ظاهر می‌شود.

 

 

 

 




۳.     سند مورد نظر را انتخاب کنید و بر روی Open کلیک کنید.


اگر از سند اخیرا استفاده کرده‌اید پس می‌توانید از منوی Recent Documents آن را انتخاب کنید. فقط روی این گزینه کلیک کنید.

 




تاريخ : یک شنبه 6 دی 1394برچسب:, | 20:40 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
اگر بخواهید چند پنجره از یک نرم‌افزار خاص مانند مرورگر اینترنت را اجرا کنید، کافی است کلید Shift را نگه‌داشته و بر روی آیکون آن نرم‌افزار در نوار وظیفه کلیک کنید.

کاربران همواره به دنبال راه‌کارها و نکاتی برای افزایش سرعت ویندوز هستند. نکات و کلیدهای میانبری وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانیم سرعت کار در ویندوز را افزایش دهیم و در وقت خود صرفه جویی کنیم.

نکات ویندوز و کلیدهای میانبر مفید

 

اجرای برنامه‌های تسک‌بار به کمک کیبورد

 

هرکدام از برنامه‌های نشان‌شده در تسک‌بار یا نواروظیفه پایین ویندوز، دارای یک کلید میانبر برای اجرا هستند. برای اجرای هرکدام از این نرم‌افزارها کافی‌ است کلیدهای ترکیبی Windows+1 تا Windows+9 را فشار دهید. برنامه دهم هم بوسیله کلید میانبر Windows+0 اجرا می‌شود.

 

اجرای پنجره دوم از یک نرم‌افزار خاص

 

اکر بخواهید چند پنجره از یک نرم‌افزار خاص مانند مرورگر اینترنت را اجرا کنید، کافی است کلید Shift را نگه‌داشته و بر روی آیکون آن نرم‌افزار در نوار وظیفه کلیک کنید.

 

کپی کردن آدرس یک فایل

 

بعضی اوقات نیاز است مکان ذخیره یا همان آدرس یک فایل بر روی هارد را کپی کنیم. به طور مثال برای آموزش، عیب‌یابی، درخواست تعمیرات و غیره. برای این کار با نگه داشتن کلید Shift و راست‌کلیک کردن بر روی فایل مورد نظر، گزینه‌ای در پنجره راست‌کلیک با عنوان Copy as Path اضافه می‌شود که با انتخاب آن مسیر فایل یا فولدر مورد نظر کپی می‌شود.

 

امکانات اضافه راست‌کلیک

 

با نگه‌داشتن کلید Shift قبل از راست‌کلیک کردن، به جز امکان گفته شده، امکانات جالب دیگری نیز به این پنجره و مخصوصا منوی Send To اضافه می‌شود. امکاناتی نظیر ارسال فایل به پوشه‌های پیش‌فرض مانند تصاویر و ویدپوها، آپلود عکس در OneDrive و …

 

کوچک و بزرگ کردن صفحات با کلیدهای میانبر

 

از ویندوز 7 به بعد شاهد قابلیت مفیدی در ویندوز برای اجرای همزمان کارها یا Multitasking بودیم، با کشیدن صفحه به سمت راست، صفحه مورد نظر نصف صفحه نمایش را اشغال می‌کند و با کشیدن آن به سمت بالا، تمام صفحه اشغال می‌شود. برای این منظور کلیدهای میانبری نیز وجود دارند. کلیدهای میانبر Windows + Right، Windows + Left، Windows + Up

 

دو نکته برای سرعت بخشیدن به کارها

 

1. شخصی‌سازی منوی Send To

 

اگر هنوز هم امکانات گفته شده در مورد منوی اضافه Send To برای شما کافی نیست، می‌توانید این منو را شخصی‌سازی کنید و پوشه‌های دلخواه خود را به عنوان مقاصد ارسال فایل به این منو اضافه کنید. برای این کار ابتدا یک میانبر یا شورتکات از پوشه‌های مورد نظر در دسکتاپ ایجاد کنید. (با راست‌کلیک روی پوشه مورد نظر و انتخاب Send To > Desktop ). سپس در مرورگر ویندوز یعنی file explorer در قسمت آدرس تایپ کنید shell:sendto و کلید Enter را فشار دهید. منوی Send To برای شما باز می‌شود. کافی است شورتکات ایجاد کرده را به داخل این صفحه بکشید و رها کنید تا پوشه اولیه مورد نظر به لیست منوی Send To اضافه شود.

 

2. اضافه کردن چک‌باکس انتخاب به فایل‌ها و پوشه‌ها

 

یکی دیگر از نکات ویندوز که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم، قابلیت‌ اضافه کردن چک‌باکس به فولدر‌ها و فایل‌هاست تا بتوانیم بدون نگه‌داشتن کلید Ctrl آنها را به صورت جمعه انتخاب کنیم. برای فعالسازی این قابلیت، در ویندوز 7 در قسمت جستجوی منوی استارت Folder Options را نوشته و سپس تب View را باز کنید و تیک گزینه Use check boxes to select items را بزنید. در ویندوز‌های 8 و 8.1 و 10 کافی است در مرورگر فایل ویندوز، در تب View، قسمت Show/Hide، تیک گزینه Item check boxes را انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن قابلیت چک‌باکس ویندوز

منبع: آی تی رسان



تاريخ : یک شنبه 6 دی 1394برچسب:, | 7:2 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

سرو چهار هزار ساله، سرسبز و شاداب در پهنای کویر یزد در شهرستان ابرکوه مقاوم و استوار است.

سرو (نگین سبز) چهار هزار و پانصد ساله ابرکوه، با گذشت ۱,۶۴۲,۵۰۰ روز از عمر خود، سرسبز و شاداب در پهنای کویر یزد در شهرستان ابرکوه مقاوم و استوار است و جهانیان را شگفت زده کرده است.

دانشمندان و کارشناسان داخلی و خارجی، از این درخت به عنوان کهنسال ترین درخت جهان یاد می کنند و می گویند: دیدن این درخت برای هر کسی جالب و شگفت آور است.

اخیرا دانشمندانی از ژاپن و روسیه از این درخت دیدن کردند و عمرش را تا هشت هزار سال برآورد کرده اند. پیشتر "الکساندر روف" دانشمند روسی، عمر آن را به ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ سال برآورد کرده بود.

"حمدالله مستوفی" هم در کتاب "نزهت القلوب" که به سال ۷۴۰ هجری قمری تالیف شده است، درباره این سرو آورده است: در آنجا سروی است که در جهان شهرتی عظیم دارد چنانچه سرو کشمیر و بلخ، شهرتی داشته و اکنون این از آن بلندتر و بزرگتر است. برخی مورخین معتقدند: نهال این درخت را "یافث" پسر نوح کاشته است.



تاريخ : یک شنبه 6 دی 1394برچسب:, | 6:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

کوه طور یا آنگونه که در مصر مرسوم است کوه موسی (ع) براساس روایات محلی است که ده فرمان برموسی نازل شد. این منطقه از مناطق مورد توجه جهانگردان از گوشه و کنار جهان است . در این محل یک کلیسای مسیحیان نیز قرار دارد.

کوه طور که ده فرمان در آن بر موسی نازل شد!

کوه طور که ده فرمان در آن بر موسی نازل شد!

کوه طور که ده فرمان در آن بر موسی نازل شد!

کوه طور که ده فرمان در آن بر موسی نازل شد!

کوه طور که ده فرمان در آن بر موسی نازل شد!

کوه طور که ده فرمان در آن بر موسی نازل شد!

کوه طور که ده فرمان در آن بر موسی نازل شد!

کوه طور که ده فرمان در آن بر موسی نازل شد!

کوه طور که ده فرمان در آن بر موسی نازل شد!


تاريخ : شنبه 5 دی 1394برچسب:, | 6:58 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

پرتره استودیویی از مظفرالدین شاه قاجار؛ مقارن چنین روزی یعنی21 دسامبر سال 1905 و سی ام آذرماه 1284 در ادامه خیزش عمومی برای مشروطه خواهی شاه بیمار با درخواست متحصنین برای عزل حاکم تهران و تاسیس عدالت خانه موافقت کرد و دستور داد كالسكه هايی از تهران براي باز گرداندن متحصنين به شهرري فرستاده شوند. یک ماه پس از این عقب نشینی مظفرالدین شاه وی فرمان تاسیس عدالتخانه را نیز امضا کرد.
 

عکس‎نوشت/ پرتره استودیویی از مظفرالدین شاه


عکسی که در بالا می‌بینید را عبدالله قاجار در استودیوی شخصی خود از مظفرالدین شاه قاجار برداشته است. عبدالله قاجار یکی از پیشگامان تاریخ عکاسی ایران و دانش آموخته دارالفنون است. وی پس از گذراندن دوره آموزش عکاسی در دارالفنون مدتی را نیز در فرنگ به تحصیل شیوه های نوین فن عکاسی گذراند و به ایران بازگشت. او مهمترین عکاس دربار قاجار در اواخر عصر ناصرالدین شاه و اوایل عصر مظفرالدین شاه است که برای سال‌ها متولی عکاسخنانه شاهی و نیز ملقب به "عکاس همایونی"شده است.



تاريخ : شنبه 5 دی 1394برچسب:, | 6:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

یوزر و پسورد های زیر رایگان بوده و چند روزه می باشند

یوزر و پسورد های رایگان نود 32 چهارشنبه 4 -2دی 94

username:TRIAL-0156166376

Password:tjnfnff8s8

LICENSE CREDENTIALS CONVERSION

This is your License Key

BG7G-XBK6-WPN6-U53V-PBEF

…………

Username:TRIAL-0156166339

Password:btkxfc8e7e

………………..

Username:TRIAL-0156166306

Password:9t5pn4jr23

…………………..

Username:TRIAL-0156074779

Password:me9dst2395

……………

Username:TRIAL-0156074754

Password:hvrcr5ahkp

…………….

Username:TRIAL-0156074726

Password:4v37c7fktx

 



تاريخ : سه شنبه 1 دی 1394برچسب:, | 19:29 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |